En ny tanke

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: En ny tanke

Inlägg av MiverErTilbage »

Undskyld det stærkt forsiinkede svar.

Jeg kan sagtens følge dig i de fleste af dine overvejelser.

Jeg har det heller ikke så godt med "båse". Men i modsætning til dig har jeg oplevet en anderledeshed. Jeg ved ikke, om køn har noget at sige, men det er jo en kendt sag, at mandesnak ofte har det med at kredse om visse emner. Så der kan man hurtigt blive sat udenfor. Netop den forskel på nærheden, omsorgen osv. overfor det andet, bliver der ikke altid skelnet imellem. Så at udtrykke man trænger til nærhed, at det kunne være rart med et knus eller des lige, bliver som oftest oversat til: "Du er liderlig!"

Men det gælder jo i høj grad også overfor det modsatte køn. Det er ikke fordi, jeg har en vanvittig lang liste, men nogen har der jo været i årenes løb, og her har jeg så oplevet, at de var mere interesserede i den slags end mig. Min allerførste sådan rigtige kæreste var ved at gå helt i spåner over, at vi endnu ikke havde været i seng med hinanden, da vi havde kommet sammen i lidt over en uge. Jeg kunne simpelthen ikke forstå, at det hastede så meget.

Orkesterpigen61
Inlägg: 22
Tilmeldt: søn 08 okt 2017, 21:20
Geografisk sted: Roskilde

Re: En ny tanke

Inlägg av Orkesterpigen61 »

Og nu er det så mig, der har været MEGET længe om at læse dit indlæg.

Jeg kan sagtens se det for mig, hvordan du bliver "dømt ude" i mandesnakken.

Du er IKKE anderledes - du er bare tro mod dig selv. Hurra for det.

Desværre er der også kommet en tendens til, at vi kvinder "skal kræve vores ret til et fantastisk sexliv". Når jeg snakker med nye veninder og andre kvinder om hvordan jeg har det, er et sikkert svar næsten hver gang: Det er bare fordi du ikke har oplevet en rigtig orgasme .

Men som du også skriver - at når man så HAR prøvet det, så behøver man jo ikke fortsætte hver uge derefter. Der er så meget andet nyt, man kan opleve sammen og som rent faktisk kan give en lige så stor nydelse og sanselighed. Fx en gåtur i en lysegrøn bøgeskov fyldt med anemoner i skovbunden.

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: En ny tanke

Inlägg av MiverErTilbage »

Ind i mellem er jeg lidt ked af, at der ikke er en like-funktion herinde. Når jeg synes, nogen har skrevet noget godt og rammende, men ikke rigtig har så meget at sige til det.

Men tak til Orkesterpigen61 for din fine kommentar! :-)

Orkesterpigen61
Inlägg: 22
Tilmeldt: søn 08 okt 2017, 21:20
Geografisk sted: Roskilde

Re: En ny tanke

Inlägg av Orkesterpigen61 »

Ja det er til tider et lidt tungt system i disse facebooktider :-)

Laila72
Inlägg: 9
Tilmeldt: tors 07 jun 2018, 13:41
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: En ny tanke

Inlägg av Laila72 »

Jeg kan godt forstå, at du føler lidt tvivl ang om du tilhører denne gruppe. Det gjorde jeg også, før jeg meldte mig til. Men, det lyder altså som om at du har gjort det rette 😊
Én af definationerne på en aseksuel- er jo at man ikke er tiltrukket af andre. Men, det er også- at man 'bare' ikke har lyst/vil sex.. Ekperterne er jo i tvivl om definationen.
Jeg har manglet lysten til sex i ca 5 år nu og følte at jeg blev lokket/presset når jeg og en ven skulle have sex.. Det var dét, som startede mine tanker om min 'atypiske' sexoplevelser. Jeg kunne rigtig godt lide flirten og opmærksomheden- men havde ikke lyst til at gå videre.
Det var først her for en måneds tid siden, at min søster foreslog mig at læse om aseksuelle.. Godt indslag
:waving2:

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: En ny tanke

Inlägg av MiverErTilbage »

Hej Laila72

Tak for din kommentar.

Jeg er nu ikke længere i tvivl. Siden jeg meldte mig ind i foreningen har jeg haft rigtig mange gode oplevelser i forbindelse med at møde de øvrige medlemer til diverse arrangementer, som jeg synes har udmærket sig ved en åben og tolerant atmosfære.

Lige da jeg var stødt på begrebet aseksualitet og stod med mine overvejelser, følte jeg nk et behov for en meget præcis definition. Siden har det fået stadig større værdi for mig, at der r så mange opfattelser af begrebet og dermed også en plads til forskelligheden. Jeg føler kort sagt at jeg har fundet et rum, hvor der er plads til, at jeg godt må være mig.

Det er klart, at det altid begynder med en tvivl. Man hører om nogt, man ikke før har høt om. Hvad er det? Har det noget med mig at gøre? Men oplevelsen af frirummet - at aseksualitet kan være, hvad aseksualitet er for mig, og det ikke nødvendigvis behøver at være det samme, som det er for en anden, at der intet steds indenfor foreningen er en test, om man nu er helt rigtig aseksuel på den rigtige måde - er nok det, de fleste siden oplever som en stor befrielse. Sådan har det i hvet fald været for mig. :-)

Besvar