Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Inlägg av TarinSai80 »

Jeg faldt i sidste uge over denne, og kom til at tænke over, hvor mange af felterne, jeg selv har måttet høre, når jeg har fortalt venner, bekendte og nogle gange fremmede mennesker om min aseksualitet (jeg talte btw 5½):

Billede

Det fik mig så til efterfølgende at tænke på, hvilke reaktioner andre har måttet høre - og her kom jeg faktisk til kort, for jeg har ikke rigtig talt om dette emne med andre aseksuelle :shock: Jeg gætter på, de fleste af os har nogle historier, så derfor denne tråd for at høre jer - hvilke reaktioner har I fået oven på at have fortalt andre om jeres seksualitet? Hvad har folk sagt til jer? Og alternativt - hvad har I sagt til dem / har I nogle gode comebacks til negative reaktioner?
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Inlägg av MiverErTilbage »

Nu er det stadig ret nyt for mig, så der er ikke så mange der ved det endnu. Men indtil videre har jeg faktsk kun oplevet positive/forstående reaktioner. Faktisk har jeg spekuleret over, om det ikke er mig, der er fordomsfuld sådan at forstå, at meget af det, jeg havde frygtet og til dels forventet, overhovedet ikke er sket.

Nå - det kan nås endnu. Der er stadig en del af omgangskredsen, jeg ikke har fortalt noget.

Lad mig tilføje, at jeg rundt omkring er stødt på ytringer, der ikke tyder på, at de pågældede personer har den store forståelse for aseksualitet.

Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Inlägg av kamelsnegl »

Rent bullshit-bingo-teknisk må jeg indrømme at pointen i de øvrige bliver overskygget af at jeg synes "I can't imagine being like that" overhovedet ikke hører hjemme på listen. Det synes jeg da i meget høj grad er en fuldstændig rimelig reaktion, som jeg ikke kan se noget negativt i... Jeg ville snarere være villig til at give bullshit-point for det modsatte, for det ville jeg have svært ved at tro på... :)

Fox.Foa
Inlägg: 31
Tilmeldt: tirs 18 jul 2017, 20:59

Re: Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Inlägg av Fox.Foa »

Den reaktion jeg har oplevet flest gange er faktisk en ikke-reaktion. Altså at folk bare siger 'okay' og så leder samtalen over på noget andet. Inden jeg skriver mere vil jeg gerne gøre det klart at denne neutrale reaktion helt sikkert er bedre end en negativ reaktion. Absolut ingen tvivl om det. Men alligevel sidder jeg altid tilbage med en skuffelse. For de som har reageret sådan er også dem som jeg har brugt lang tid på at overveje hvordan jeg skulle fortælle dem det. Jeg har altså sat mig for at have en samtale om min aseksualitet, men får den ikke da den anden part umiddelbart virker uinteresseret i den. Det er selvfølgelig bedre end en negativ eller/og acefobisk reaktion, men det frustrerer mig alligevel fordi jeg netop har valgt at dele den side af mig selv, som samtalepartneren derefter nærmest vælger at ignorere.

Laila72
Inlägg: 9
Tilmeldt: tors 07 jun 2018, 13:41
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Reaktionstråd - hvad siger folk når du springer ud?

Inlägg av Laila72 »

Jeg er først lige blevet medlem af gruppen. Og er først blevet 'klar over' at det er derfor 'at jeg føler sådan mht sex'.. Min ene søster foreslog mig at læse om aseksuelle for ca en måned siden- og det er rart at have et ord for, hvordan jeg føler... Ved godt, at det lyder som en kliché, men det passer 😁 I ret mange år, har jeg gået og ruget over min seksualitet, og ikke kunne forstå den helt. Indtil nu.
Jeg kan godt blive tiltrukketaf andre- jeg har bare ingen lyst til sex. Men det er så nyt for mig- at det har et navn- så der er faktisk ingen endnu, som ved det. Men, jeg er sikker på, at folk vil tage det stille og roilgt omkring det.
God tråd og god sommer til jer 😊
:waving2:

Besvar