Tiltrækning....

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Laila72
Inlägg: 9
Tilmeldt: tors 07 jun 2018, 13:41
Geografisk sted: Sydsjælland

Tiltrækning....

Inlägg av Laila72 »

Hej med jer.
Når jeg læser om aseksualitet på nettet- kan forskerne ikke helt blive enige om definationen ...
Nogle mener, at aseksuelle ikke bliver tiltrukket (og det må jo så være seksuelt ) af andre mennesker. ;)
Og andre mener, at aseksuelle bare ikke har lyst til sex.
Jeg selv- kan sagtens godt blive tiltrukket af andre mennesker- men har slet ikke lyst til sex.
Jeg elsker at flirte, kysse, og røre hinanden ( men ikke kønsdelene) .
Hvordan føler/definerer I andre dét, at være aseksuel... ?
:waving2:

Orkesterpigen61
Inlägg: 22
Tilmeldt: søn 08 okt 2017, 21:20
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tiltrækning....

Inlägg av Orkesterpigen61 »

Hejsa.
Jeg har det akkurat som dig. Min tommelfingerregel er at kys og kærtegn er tilladt når det er uden på tøjet og som en følelses-hensigt. Berøringer, der leveres med et sjofelt blik er absolut no go. Og også berøringer på "erotiske områder"

Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tiltrækning....

Inlägg av kamelsnegl »

I foreningen og på AVEN bruges typisk definitionen at en aseksuel er en person som ikke føler seksuel tiltrækning til andre. Ordet "seksuel" er vigtigt i denne sammenhæng, da der findes mange forskellige typer tiltrækning (romantisk, sensuel, æstetisk og platonisk for at nævne nogle eksempler).

Blot at tale om tiltrækning (uspecificeret) giver ikke mening for mig. Det er vel ekstremt få mennesker som ikke oplever nogen som helst form for tiltrækning til andre mennesker, som du selv nævner. Men når tiltrækningen ikke er af seksuel karakter, er det at jeg umiddelbart vil begynde at relatere det til aseksualitet.

I FADs FAQ står der både lidt om aseksualitet, aromantik (og romantisk tiltrækning) og nogle andre ting som foreningen mener er almindelige misforståelser omkring aseksualitet og aseksuelle.

[edit]Vi har forresten også et tilsvarende spørgsmål med i vores Q&A, hvor forskellige medlemmer har givet deres svar på det.[/edit]

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: Tiltrækning....

Inlägg av MiverErTilbage »

I overensstemmelse med Kanelsnegl vil jeg mene, at det er uhyre vigtigt at få understreget, at det er seksuel tiltrækning, som er på tale - er der eller ikke er der.

Jeg synes, at der rundt omkring er en del misinformation, som kan give indtryk af, at aseksuelle er nogle menneskefjendske folk, der overhovedet ikke interesserer sig for eller bryder sig om andre. Et så negativt billede af aseksuelle, mener jeg, at man bør gøre alt for at komme til livs.

Jeg vil bestemt gerne møde mennesker, snakke med dem, grine med dem og alt mulig andet. Jeg har bare ikke lyst til at gå i seng med dem. Og selvom hvertandet afsnit af Barnaby direkte eller indirekte antyder det, så er alternativet til at gå i seng med andre mennesker, altså IKKE at rende rundt og slå dem ihjel.

Netop den skærpelse at vi taler om SEKSUEL tiltrækning, mener jeg således er helt afgørende.

Besvar