"Vi fortæller", Teater Katapult søger historier

Har du set noget om aseksualitet i medierne?
Også kontakter fra journalister, der fx søger personer til interview.
Besvar
Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

"Vi fortæller", Teater Katapult søger historier

Inlägg av TarinSai80 »

Kære alle. Vi har modtaget nedenstående henvendelse. Lyder det som noget for dig, så skriv gerne direkte til David :)
Kære medlemmer af Foreningen for Aseksuelle.

Vi leder efter nogle mennesker som oplever at være anderledes i samfundet. Det tænker vi at nogle af jer måske gør. Hvis det er rigtigt, vil vi ydmygt høre om der er nogen af jer, der vil lade os låne jeres historie.

På Teater Katapult i Aarhus, arbejder vi de her dage på et nyt historiefortællingskoncept. Det hedder "Vi fortæller", og baserer sig på historier som folk sender ind til os. Enten på skrift eller som lydfil. Vi tilfører lidt af teatrets virkemidler (skuespillere, instruktion, lys og lyd), og sætter det hele sammen til et historiefortællings-event om et konkret emne.

Temaet for det første event i rækken er "At være anderledes".

Vi har valgt dette tema, fordi vi helt generelt mener at vi i det her samfund, har brug for at lære hinanden bedre at kende. Eller i hvert fald træne os selv i, at blive bedre til at lytte. Folk der er anderledes end os selv, er jo i sig selv interessante og vigtige. Men ligeså interessant og vigtigt, er det at kigge på hvordan vi i samfundet reagerer når nogen er anderledes. Og hvordan vores reaktion påvirker dém, de anderledes.

Så hvis I har en oplevelse af at være anderledes, og evt. det at blive mødt i samfundet som anderledes, så håber vi inderligt at I vil dele jeres historie, og på den måde hjælpe os med at lave et fantastisk event.
Historier skal sendes til: historie@katapult.dk
Deadline for indsendelse er d. 5. november (hvis du gerne vil sende en historie, men ikke kan nå det til deadline, så ring til mig på 29458216, så kan vi aftale noget andet).

Bedste hilsner,
David Elnebo

Ps. Man kan evt. læse mere om "Vi fortæller" på dette link: https://katapult.dk/storyuniverse/vi-fortaeller/
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

Re: "Vi fortæller", Teater Katapult søger historier

Inlägg av A Mermaid »

Det lyder som et fint koncept.

Lige nu kan jeg vist ikke rigtigt finde på, hvad jeg ville fortælle, men jeg vil sove på det :)

Besvar