Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Har du set noget om aseksualitet i medierne?
Også kontakter fra journalister, der fx søger personer til interview.
Besvar
A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Inlägg av A Mermaid »

Her en indirekte ting:

Jeg kunne først rigtigt godt lide at læse Emilia's indlæg på JP, liiiiiiige ind til, at hun skriver:
Men menneskers seksualitet er meget mere end sex! Enhver psykolog/sociolog kan fortælle, at den i virkeligheden er bostedet for vores livskraft og kreative energi. Grundlæggende handler det om vores evne til at være skabende, originale, modige, vilde, ubundne, sanselige og i kontakt med en (unavngiven) helhed, hvilket kunstnere er de bedste eksempler på.
Herefter blander Emilia livskraft, kreativitet og seksualitet sammen i en pærevælling :-?

https://jyllands-posten.dk/debat/kronik ... re-i-2019/

Det fede er så, at aseksuelle er nævnt i en protest-kommentar neden under af en Brian Madsen (som måske ikke er helt sex-positiv, hvis man læser resten af kommentaren)
Skal det forstås sådan, at enhver psykolog/sociolog kan fortælle, at aseksuelle ikke kan være kreative og have lyst til at leve? Det er også svært at forestille sig, at relativitetsteorien har udgangspunkt i den seksuelle energi - (...)
:parade: A Mermaid * er inde i en periode, hvor idéer og kreativitet pibler lidt frem igen *

Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Inlägg av TarinSai80 »

For mig at se viser det (igen-igen), at normen om at sex/seksualitet for mange ses som det vigtigste såvel individuelt som relationelt. Intet nyt under solen der...
Måske et venligt lille skriv til hende ville gøre hende opmærksom på hendes blinde vinkel? Hvad tænker I andre om det?
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

Re: Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Inlägg av A Mermaid »

Jeg synes, at det ville være en god idé at skrive til Emilia :thumbsup: :parade:

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Inlägg av MiverErTilbage »

Det er jo mere eller mindre striden mellem Freud og Jung om igen med deres forskellige opfattelser af begrebet libido, der for Freud var seksualitet, der så kunne antage forskellige forklædte former, mens Jung ved begebet forstod livsenergi/den psykiske motor, der kunne rette sig i forskellige retninger, uden at det ene eller andet behøvede at være en forklæding. Jeg har altid foretrukket Jungs definition. Også længe før jeg havde hørt om aseksualitet. Jeg har ganske enkelt aldrig kune se nogen grund til, at al energi skulle have et seksuelt udspring.

Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ustyrlige Kvinder af Emilia van Hauen på JP

Inlägg av TarinSai80 »

Fuldstændig enig med dig, Miver :)
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

Besvar