anti6 - hvor kommer det fra?

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Orkesterpigen61
Inlägg: 22
Tilmeldt: søn 08 okt 2017, 21:20
Geografisk sted: Roskilde

anti6 - hvor kommer det fra?

Inlägg av Orkesterpigen61 »

Det kunne være rart at høre, hvad I mener omkring det at være aseksuel -kommer det fra generne - fra miljøet - er det staionært - eller kan det ændre sig gennem livet.

Selv har jeg aldrig tænkt så meget over, om man var til hankøn, hunkøn eller "intetkøn" - for mig har det altid været et spørgsmål om, at to mennesker får følelser for hinanden og så finder ud af det. Men nu, hvor jeg har opdaget dette forum og føler mig som "værende kommet hjem", så rejser det selvfølgelig en masse spørgsmål i mig - om hvorvidt jeg i bund og grund altid har haft det sådan med det der sex - eller om det er en reaktion på min barndom/ungdom - altså mit livsmiljø.

Kunne være rart at høre andre input på det.

Athene
Inlägg: 3
Tilmeldt: lør 21 okt 2017, 19:30

Re: anti6 - hvor kommer det fra?

Inlägg av Athene »

Jeg tænker, at det er individuelt. Der kan være mange grunde til, at man er aseksuel. Der er også mange varianter indenfor aseksualitet.

Anvenderavatar
MiverErTilbage
Inlägg: 87
Tilmeldt: tirs 26 sep 2017, 20:44

Re: anti6 - hvor kommer det fra?

Inlägg av MiverErTilbage »

Jeg tænker, at det må være en kombination af flere faktorer. Jeg tror ikke, at kun en enkelt faktor afgør det. Der må være flere ting i spil.

Jeg ved ikke, om du kender Kiplings historie om den hvide sæl. Kort fortalt går den ud på, at den altså er hvid. Ikke bare som babysæl, men også senere. Et vist antal sæler ryger hvert år op til sælfangerne og bliver slagtet. Det sker også for den hvide sæl, men p.g.a. deres overtro tør de ikke slagte en hvid sæl. Derfor slipper den levende derfra. Den er dermed den eneste sæl, der har set blodbadet, og det bliver den mærket af. Men havde den ikke været hvid ... Ja - man kan vende og dreje det. Medfødt og tilstødt hvrivler sig ind i hinanden og bliver afgørende for den sæl.

Sådan er jeg nok tilbøjelig til at tro, at det er med de fleste ting her i livet.

Laila72
Inlägg: 9
Tilmeldt: tors 07 jun 2018, 13:41
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: anti6 - hvor kommer det fra?

Inlägg av Laila72 »

For mit vedkommende, blev jeg bevidst om min aseksuelitet- da min seneste xkæreste og jeg havde sex for sidste gang. Det står meget klart for mig- når jeg tænker tilbage.. Min lyst til sex forsvandt , da vi stoppede med at have det.
Det er en meget lang historie- som jeg ikke vil komme ind på hér- men vores elskov( og kærlighed ) var så altopslugende , at alt fremtidig sex med andre mænd- var/er intetsigende/ligegyldigt...
Og, det er jo individuelt hvordan vi oplever kærligheden .
Og, det er næsten 5 år siden- og stadig ikke i tvivl om mine følelser..
:waving2:

Besvar