Regnbuefarver på arbejdspladsen

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Regnbuefarver på arbejdspladsen

Inlägg av kamelsnegl »

DR fortæller at LGBT Danmark er i gang med et projekt der skal inkludere regnbue-personer bedre på arbejdspladserne.

Hvor relevant mener I denne problemstilling er i et ace-perspektiv?
Hvor mange af os er ude på vores arbejdsplads? Hvorfor, hvorfor ikke?

LGBT havde et eksempel med en homoseksuel som beskriver at hun føler sig som en tom skal, fordi hun ikke på arbejdspladsen kan omtale sin kvindelige kæreste som hun tilbringer det meste af sin fritid med. Det tilsvarende problem med ikke at kunne tale om sin partner har aces jo ikke*.

Føler du dig fri til at være dig selv på din arbejdsplads? Eller ville du foretrække at der var en anden atmosfære/tradition/noget andet, som ville gøre det lettere at være åbent aseksuel på din arbejdsplads? Er der noget arbejdspladsen kunne gøre bedre?


* = i hvert fald hverken aro eller heteroromantiske aces - hvorimod homoromantiske aces har det som homoseksuelle. I virkeligheden handler eksemplet jo mere om romantisk orientering end seksuel orientering. Ærgerligt at LGBT ikke skelner...

Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Regnbuefarver på arbejdspladsen

Inlägg av kamelsnegl »

Kampagnen Empatisk arbejdsmarked er blevet lanceret i forbindelse med årets Pride. (http://www.dr.dk/nyheder/kultur/mange-l ... torboessen)

Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Regnbuefarver på arbejdspladsen

Inlägg av TarinSai80 »

Jeg kender dem, der står bag projektet, og har talt med dem ved flere lejligheder om aseksualitet og forskellen på romantisk og seksuel orientering. Er ked af at høre, hvis de stadig ikke har fanget forskellen... Men de ved, vi eksisterer :)
Hvis vi skal være mere proaktive i forhold til projektet, så sig lige til - så må vi finde ud af noget efter Priden.
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Regnbuefarver på arbejdspladsen

Inlägg av kamelsnegl »

TarinSai80 skrev:
fre 18 aug 2017, 16:45
Jeg kender dem, der står bag projektet, og har talt med dem ved flere lejligheder om aseksualitet og forskellen på romantisk og seksuel orientering. Er ked af at høre, hvis de stadig ikke har fanget forskellen... Men de ved, vi eksisterer :)
Hvis vi skal være mere proaktive i forhold til projektet, så sig lige til - så må vi finde ud af noget efter Priden.
Der er ikke nogen der har ment noget om emnet i de sidste 5 måneder, så umiddelbart ser det ikke ud som om der er noget ønske om det... ;)

Skellet mellem seksuel og romantisk orientering var egentlig en biting, jeg var mere interesseret i at høre hvordan folk havde det på deres arbejdspladser. Men det ser der ikke ud til at være nogen der har behov for at diskutere lige nu.

Anvenderavatar
Berru
Inlägg: 10
Tilmeldt: tirs 15 aug 2017, 11:30

Re: Regnbuefarver på arbejdspladsen

Inlägg av Berru »

Nu er jeg ikke i arbejde, men jeg går i skole, og jeg føler ingen trang til at gå i rengbuefarver i skoletiden.
Hvis jeg skulle få den trang, tror jeg ikke folk ville sige noget til det.
Jeg føler heller ingen trang for at snakke om min aseksualitet i skolen, da det egentlig ikke kommer dem ved, men hvis/når jeg skulle få en kæreste af samme køn igen, er jeg sikker på ingen ville have noget imod at jeg omtalte hende som min kæreste.

Folk på min alder i dag virker ret så åbne overfor det meste, og folk virker gode til at stille spørgsmål hvis der er noget, de ikke forstår, hvilket jeg altid belønner med ærlige svar.

Besvar