Hvordan føles det for dig at gå med i en Pride-parade?

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Anvenderavatar
kamelsnegl
Inlägg: 1110
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:21
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hvordan føles det for dig at gå med i en Pride-parade?

Inlägg av kamelsnegl »

Foreningen skal om et par uger holde et oplæg om aseksualitet arrangeret af Copenhagen 2021.
Vi vil i oplægget også komme lidt ind på vores aktiviteter i forbindelse med Pride-ugen og inklusion i LGBT+-miljøet, og vil derfor gerne høre nogle af jeres svar på spørgsmålet "Hvordan føles det for dig at gå med i Pride-paraden?" - alternativt: "hvorfor vælger du at ikke gå med?"
Svarene må selvfølgelig gerne dække både positive og negative aspekter.

A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

Re: Hvordan føles det for dig at gå med i en Pride-parade?

Inlägg av A Mermaid »

Rørende og overvældende

KatjaJM
Inlägg: 8
Tilmeldt: fre 07 jun 2019, 11:33
Geografisk sted: København

Re: Hvordan føles det for dig at gå med i en Pride-parade?

Inlägg av KatjaJM »

Okay, jeg er ny på denne side og selvom tråden her er ret gammel vil jeg tillade mig at svare alligevel, hvis der nu er nogen derude som er i tvivl om hvorvidt de har lyst til at deltage i Paraden;)
Jeg har kun haft mulighed for at deltage i Copenhagen Pride Parade éen gang(i 2017. Re-eksamener ligger desværre også i august), og på daværende tidspunkt var jeg stadig ikke sikker på min seksualitet. (Det tog mig over 22 år at indse at lige tiltrukket af flere køn ikke er det samme som slet ikke at være tiltrukket af nogen som helst og yderligere et års tid at vænne mig til tanken, men det er vist en anden historie).
Når det så er sagt var det en fantastisk oplevelse. Alle var glade og søde og glimmer og venlige. Jeg gik sammen med Sex & Samfund, da jeg ikke havde andre at følges med - dét havde jeg til gengæld bagefter. Jeg tror aldrig jeg har oplevet at føle mig så godt tilpas blandt fremmede så hurtigt og der var ingen der kom med spørgsmål om hvorvidt man hørte til der - folk gik bare ud fra at det gjorde man selvfølgelig. Der var ingen der spurgte mig om min identiet, men jeg er sikker på at hvis jeg havde haft trang til at synge om det, havde det været velkomment.
Så alt i alt synes jeg det var en fantastisk oplevelse - og jeg er spændt på om, nu hvor jeg har fundet det rette label, har en anderledes oplevelse her til sommer(hvis jeg får mulighed for at deltage, for igen, re-eksamen).

Besvar