En af bagsiderne af medaljen for alloseksuelle mænd

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

En af bagsiderne af medaljen for alloseksuelle mænd

Inlägg av A Mermaid »

Jeg har hørt dette fra en mand i min familie, hvilket forskrækkede mig meget. Det viser sig at være en ret normal bagside af medaljen jvf nedenstående artikel/blog:
Jeg har fået det samme svar fra stort set alle mænd på spørgsmålet:

Hvad var din første tanke, da du fik at vide, du skulle have impotens resten af dit liv?

De svarer at deres første tanke var, at de hellere ville dø, ligesom min egen første tanke var.

https://propatienter.dk/blog/vi-tillaeg ... wV2-86o19k

Jeg er lidt i tvivl, om denne info hører til her, men tænker også, at den understreger en dimension af frihed for personer i det aseksuelle spektrum.

Scaj90
Inlägg: 14
Tilmeldt: man 26 aug 2019, 21:40

Re: En af bagsiderne af medaljen for alloseksuelle mænd

Inlägg av Scaj90 »

Vil ikke sige det nødvendigvis kun er en bagside for allosexuelle mænd. Som artiklen nævner
"Det issue. som manden oplever i forhold til rejsningsproblemer og impotens er skabt gennem generationer og tusindvis af år med et mantra om, at en mand kun er en rigtig mand, hvis hans pik kan blive stiv – hvis han har sin potens intakt, og han er frugtbar. Intet kunne være mere forkert."
Der er noget kulturelt og normativt i det at være 'potent', jeg tænker selvfølgelig er det sværere for folk ,hvor det ikke eksklusivt er identitet og selvforståelse i sit køn der spiller ind. men også begrænsninger i sin sexualitet og den del af livet.

Men stadig, jeg kan leve og dø lykkeligt uden egentligt at skulle have "behov" for en rejsning igen. Og trods det så ville det virkeligt knuse mig hvis jeg blev impotent.

Det er mere et kønsforståelse/normativitet problem med impotens, end det som sådan eksklusivt er rent sexuelt begrænsende.

Ved godt det ikke som sådan er en 1:1 relation til kvinder, men nu har jeg haft veninder der enten har mistet et bryst til kræft, eller har fået dem implanteret som en del af kønsskifteoperation. og deres beskrivelser af at hvor vigtigt bryster var for deres selvforståelse som kvinder, og for at kunne holde af egen krop. det måske lidt derover af.

Eller hvordan nogle kvinder oplever depression i forbindelse med overgangsalderen. min egen mor, på trods af hun har fået de børn hun skulle for længst, og ikke savnede flere. Blev meget deprimeret over ikke at "være en rigtig kvinde" længere.

Vi tillægger de ting mere værdi end deres biologiske roller er.

Lang smøre, men ville bare sige at penis for mange mænd er mere end blot et sexorgan, en rose er en rose er en rose. men en penis er ikke en penis er ikke en penis.

Vil sige artiklen i sig selv også er lidt en refleksion af den mentalitet der gør impotens svært, han skriver blandt andet
"men de [potente mænd] er meget langt fra at være mænd, endsige rigtige mænd. Alt for mange mænd har tilpasset sig den feministiske dagsorden på en meget usund måde"
...Altså der er mange røde flag der, men da stadig et interessant indlæg.

bare pudsigt hvordan det virker til at herren og jeg er enige om at "toxic masculinity" (bryder mig ikke om det term, men kan ikke komme i tanke om noget bedre) er et problem, og at han mistede sin ven fordi at mænd skammer sig over at bede om hjælp, og så samtidigt shamer han mænd for ikke at være rigtige mænd og snakker om feministiske dagsorden :/

Besvar