Er den eksisterende ace repræsentation i TV & Tegneserie interessant nok?

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
frippertronics
Inlägg: 11
Tilmeldt: man 03 jul 2017, 19:13
Geografisk sted: Vestegnen
Kontakt:

Er den eksisterende ace repræsentation i TV & Tegneserie interessant nok?

Inlägg av frippertronics »

Tegneserier: Jughead (Archie), Roshanna Chatterji (DC), Alix (Sex Criminals), Anwar (Shades of A), Carla, Edward, Ace, Dett, (Rock and Riot),

TV: Raphael (Shadowhunters), Voodoo (Sirens), Todd Chavez (Bojack the Horseman), Gerald (Shortland Street),

Marvel Comics har en meget stram politik med at få så meget diversity som over hoved muligt og det ser ikke ud som om det bliver tage godt i mod af fans eller de folk der burde føle sig repræsenteret.
Så det fik mig til at tænke >er det bedre at fremhævet det vi har?<
>Og hvis man skulle lave en ny Ace hvad er den bedste måde?< (hvis nødvendigt)

(For den måde Marvel laver sine fiktive personer LGBT/Race ser ikke ud til at virke.
1. At lade en LGBT/Race skrive historien om sin LGBT/Race selvom han/hun måske ikke er en god forfatter.
2. At lade en god Heterosexual forfatter skrive en ace historie, men han/hun bliver mobbet af trolde på sider som twitter, så han/hun bliver bange for at gøre et godt job for ikke at træde over feministers, black twitter, etc. fødder og så ender med at lave en flad uinteressant person eller det der er være)

Ace-ap
Inlägg: 66
Tilmeldt: søn 22 jan 2017, 15:42

Re: Er den eksisterende ace repræsentation i TV & Tegneserie interessant nok?

Inlägg av Ace-ap »

Det behøver vel ikke være enten eller? Jeg tror de færreste vil få ret meget ud af at se/høre materiale producerer af en person, der ikke er særlig god til sit arbejde. Omvendt tror jeg virkelig også, det er utopi at forvente, at f.eks. en heteroseksuel person på egen hånd kan producere noget godt materiale om ace relaterede emner. Løsningen må vel være, at man selvfølgelig ikke kan forlange, at en forfatter/instruktør kun laver materiale om de grupper, de selv tilhører (så kunne de up næsten intet lave, og sådan har det aldrig fungeret!). Men et godt resultat må til gengæld kræve, at der etableres et meget tæt samarbejde mellem forfatter/instruktør og minimum en men gerne flere repræsentanter fra den gruppe, der portrætteres. Problemerne plejer jo gerne at opstå, når forfatter/instruktør producerer ud fra din egen opfattelse af en gruppe, fremfor at inddrage repræsentanter fra gruppen på tilstrækkelig vis i beslutningsprocesserne. Hvis man giver det input, man modtager fra den gruppe, det omhandler, tilstrækkelig meget magt/indflydelse på processen, så tror jeg, man står stærkt, uanset egen orientering.

Haesselmaas
Inlägg: 186
Tilmeldt: man 16 jan 2017, 23:26
Geografisk sted: København

Re: Er den eksisterende ace repræsentation i TV & Tegneserie interessant nok?

Inlägg av Haesselmaas »

Om forfatteren/skaberen bagved selv er en del af miljøet er ikke vigtigt for mig, hvis bare de har gjort sig umage med at spørge ind til de rigtige personer/grupper som ved noget om det.

Det vigtigste for mig er bare at representationen bliver positiv og ikke trist. Personligt er jeg ret glad for Raphael på Shadowhunters. Det er kun blevet "nævnt" to gange, men det er næsten det gode ved det. Det er en del af hvem han er, ikke et stort problem/issue.

Besvar