Oplevelser/problemer med "afvisninger".

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Scaj90
Inlägg: 14
Tilmeldt: man 26 aug 2019, 21:40

Oplevelser/problemer med "afvisninger".

Inlägg av Scaj90 »

Hej allesammen.

Jeg ville høre om der er andre der oplever, at når man møder nye folk, så mister de ALV interesse i at snakke med jer, det øjeblik de finder ud af man er asexuel?

[Personlig oplevelse:]
Jeg har lige haft flere ret ærgerlige oplevelser med det, her i weekenden.
Jeg har været ude, på LGBT bare oven i købet, og er faldet i snak med forskellige mennesker. og vi havde sjove, hyggelige, interessante, etc. samtaler sammen.
Lige indtil jeg bliver spurgt om min sexualitet. Normalt så prøver jeg bare at skifte emne, eller lade som om jeg ikke hørte spørgsmålet, men folk har det med at insistere. Så jeg svare ærligt, at jeg er asexuel.

Og næsten med det samme dør samtalen og stemningen fuldstændigt. Som om der ikke længere er nogen grund, til at bruge tid på mig.

I nogle tilfælde giver det mening, hvis det er meget tydeligt at vedkommende er flirtende f.eks.
Men det sker også med folk i monogame forhold, folk der ikke er tiltrukket af mænd (eller mig for den sags skyld, er ikke just model :P ), og til fuldstændigt platoniske arrangementer.

Det rammer mig lidt hårdt, ekstra meget da det skete flere gange i løbet af 2 dage. Bliver trist og får det skidt med mig selv.
Især efter at ha været til det fantastiske oplæg foreningen afholdte, her til Vinter Pride. Hvor jeg bagefter følte mig helt normal, og endda stolt.

Var nysgerrig om det er en universel oplevelse, og om hvordan i håndterer det?

Hånden på hjertet, jeg tænker at jeg fremover vil "blive i skabet", og sige jeg f.eks er bi når folk spørger. Oplever at folk (ikke venner etc sflig) reagere negativt 9 ud af 10 gange.
Senest rettet af Scaj90 tirs 31 mar 2020, 15:47, rettet i alt 1 gang.

Vanadis
Inlägg: 4
Tilmeldt: fre 08 mar 2019, 11:49
Geografisk sted: København & Kolding

Re: Oplevelser/problemer med "afvisninger".

Inlägg av Vanadis »

Ja, det har jeg, men modsat dig har jeg kun oplevet det på bar og til fester - nok fordi de folk var der for at finde nogen. Jeg kommer ikke sådan nogle steder så ofte af nogle urelaterede grunde så det har ikke været så stort et problem.
Men jeg oplever meget oftere at folk har meget større interesse i at tale med mig (så er det jo så fordi de vil forhøre mig om mit seksualliv eller mangel på samme) og folk siger ofte det er fordi jeg ikke 'ligner' en asexuel men ærligt talt har jeg ikke lyst til at udforske hvad der er for nogle stereotyper de har om os.
Det er sjovt du specifikt nævner LGBT-barer - for jeg oplever nemlig sådan noget i langt højere grad der. Mine lesbiske bekendte siger det er fordi det også er svært for mange af dem at finde nogen så de føler sig snydt ved at man er der og så ikke er sexuelt tiltrukket af det modsatte køn - men det er bare mine veninders ord så tag det med et meget stort gran salt.
På nuværende tidspunkt rører det mig ikke. Jeg har oplevet mange folk det lyver om deres accept af mig fordi de tror de kan ændre mig eller tror jeg lyver om det af forskellige grunde og det har været super øv. Derfor er det mig jo næsten en tjeneste når folk går af sig selv. Så skal jeg ikke bruge flere kræfter på dem. Jeg ved hvor jeg har dem.

Besvar