Input til menneskerettighedskonference (Copenhagen 2021)

Alt der handler om (a)seksualitet og beslægtede emner.
Besvar
Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Input til menneskerettighedskonference (Copenhagen 2021)

Inlägg av TarinSai80 »

Kære alle.

Mandag den 20. maj er vi inviteret til en brainstormaften i forb. med Copenhagen2021's planlægning af menneskerettighedskonferencen i 2021. I den forbindelse vil vi gerne hære jer, hvem det kunne være godt at have med for at repræsentere aseksuelles stemmer?

Her er hvad de skriver i invitationen: "Konferencen samler nogle af de største og vigtigste stemmer inden for LGBT-rettighedsarbejdet på globalt plan, herunder politikere, aktivister, mediepersoner og mange flere. Vi har brug for dit bidrag og ideer."

Så kom glad med dine tanker og input :) Så tager vi det med til mødet på næste mandag.

[krydspostet med AVEN-International]
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

A Mermaid
Inlägg: 172
Tilmeldt: tors 26 jan 2017, 22:34

Re: Input til menneskerettighedskonference (Copenhagen 2021)

Inlägg av A Mermaid »

Jeg er i forhold til det offentlige mest bekymret for forskelsbehandling i sundhedsvæsnet. Selv om der officielt er lige adgang til sundhedsydelser, så er det min fornemmelse, at der uofficielt diskrimineres på den måde, at lidt anderledes ("statistisk talt unormale") grupper som LGBT+, barnløse og psykisk syge i praksis nedprioriteres. Det har jeg en klar fornemmelse af også kan gælde for personer med en åben aseksuel orientering.

Anvenderavatar
TarinSai80
Inlägg: 878
Tilmeldt: tirs 17 jan 2017, 14:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Input til menneskerettighedskonference (Copenhagen 2021)

Inlägg av TarinSai80 »

A Mermaid skrev:
søn 19 maj 2019, 15:34
Jeg er i forhold til det offentlige mest bekymret for forskelsbehandling i sundhedsvæsnet. Selv om der officielt er lige adgang til sundhedsydelser, så er det min fornemmelse, at der uofficielt diskrimineres på den måde, at lidt anderledes ("statistisk talt unormale") grupper som LGBT+, barnløse og psykisk syge i praksis nedprioriteres. Det har jeg en klar fornemmelse af også kan gælde for personer med en åben aseksuel orientering.
Tak, jeg tager det med i aften :)
Foreningen for Aseksuelle i Danmark Bliv medlem af foreningen:
http://aseksuelle.dk/foreningen/bliv-medlem/

Besvar